Witam mam takie pytanie odnośnie xenonów a bardziej szczegółowo soczewek
jak jest montowana soczewka w reflektor czy da sie ją wyciągnąc czy ona może sie wytopic czy jest na jakiś zaczepach ??
Soczewka jest skręcona z przysłoną i odbłyśnikiem i w całości nie ma szansy jej wyjąć przez otwór z tyłu lampy - trzeba rozklejać cały reflektor. Cały ten zespół zamocowany jest na górze na dwóch przegubach kulowych ( zaznaczone na czerwono ) i na dole podtrzymywany przez silniczek do poziomowania ( też coś 'ala przegub kulowy, zaznaczony na zielono ). Teoretycznie cały ten "zespół" można wypiąć z tych przegubów i obrócić go wewnątrz reflektora tak, że soczewka będzie widoczna przez otwór z tyłu lampy, ale wyjęcie tego ze środka jest niemożliwe ( a przynajmniej mi po 3 godz. walki się to nie udało :twisted: ).
Czy może się to wytopić? W normalnych warunkach chyba nie, ale jeśli ktoś wsadził nieprawidłowo palnik lub ew. zastosował jakiś mocniejszy to mogło się coś uszkodzić. Generalnie temperaturowo najbardziej dostaje "w dupę" sam palnik i przesłona przed nim.
Witam mam takie pytanie odnośnie xenonów a bardziej szczegółowo soczewek
jak jest montowana soczewka w reflektor czy da sie ją wyciągnąc czy ona może sie wytopic czy jest na jakiś zaczepach ??
Soczewka jest skręcona z przysłoną i odbłyśnikiem i w całości nie ma szansy jej wyjąć przez otwór z tyłu lampy - trzeba rozklejać cały reflektor. Cały ten zespół zamocowany jest na górze na dwóch przegubach kulowych ( zaznaczone na czerwono ) i na dole podtrzymywany przez silniczek do poziomowania ( też coś 'ala przegub kulowy, zaznaczony na zielono ). Teoretycznie cały ten "zespół" można wypiąć z tych przegubów i obrócić go wewnątrz reflektora tak, że soczewka będzie widoczna przez otwór z tyłu lampy, ale wyjęcie tego ze środka jest niemożliwe ( a przynajmniej mi po 3 godz. walki się to nie udało :twisted: ).
Czy może się to wytopić? W normalnych warunkach chyba nie, ale jeśli ktoś wsadził nieprawidłowo palnik lub ew. zastosował jakiś mocniejszy to mogło się coś uszkodzić. Generalnie temperaturowo najbardziej dostaje "w dupę" sam palnik i przesłona przed nim.
FYI Da sie wyciagnac soczewke bez rozklejania reflektora zrobilem to OSOBISCIE jak okazalo sie pare lat temu, ze jeden z reflektorow jakie mi durny sprzedawca sprzedal (a ja durmy mosiek kupilem) jest w wersji brytyjskiej. Wyciagnalem i zlozylem wszystko z powrotem. Mozecie mi mowic mister ginekolog
palioza, wyciągnąłeś całość ( soczewka + odbłyśnik ) bez rozkręcania? No to chylę czoła. U mnie 3 osoby próbowały to wyjąć, ale zawsze gdzieś brakowało kilku mm... W sumie to ja potrzebowałem jedynie wyczyścić soczewkę, bo kolega Speedy, który sprzedał mi te jak twierdził "nowe, nigdy nierozbierane, w oryginalnym pudełku" lampy zostawił na niej kupę odcisków...
BTW
Dla tych, którzy chcieli by spróbować info, aby bardzo uważać na srebrną warstwę odbłyśnika. Jest bardzo delikatna i nawet próba delikatnego przetarcia bawełnianą szmatką kończy się rysami... Najlepiej rozbiórkę robić w cieniutkich bawełnianych rękawiczkach tak by nie zostawały odciski, które potem trudno zmyć...
boczoslaw, Ale w jakim sensie "przestawioną soczewkę"? Świeci za nisko/za wysoko, lewo/prawo, czy wogóle nie jest zogniskowana i nie daje dobrego odcięcia?
Z boku całej lampy ( od strony "chłodnicy" w samochodzie ) są dwie czarne śruby regulacyjne ( 10 mm ) i one dają możliwość regulacji położenia soczewki, oczywiście w pewnych granicach ( to te srebrne spiralne "węże" :diabelski_usmiech widoczne na fotce w pobliżu soczewki )...
palioza, wyciągnąłeś całość ( soczewka + odbłyśnik ) bez rozkręcania? No to chylę czoła. U mnie 3 osoby próbowały to wyjąć, ale zawsze gdzieś brakowało kilku mm... W sumie to ja potrzebowałem jedynie wyczyścić soczewkę, bo kolega Speedy, który sprzedał mi te jak twierdził "nowe, nigdy nierozbierane, w oryginalnym pudełku" lampy zostawił na niej kupę odcisków...
BTW
Dla tych, którzy chcieli by spróbować info, aby bardzo uważać na srebrną warstwę odbłyśnika. Jest bardzo delikatna i nawet próba delikatnego przetarcia bawełnianą szmatką kończy się rysami... Najlepiej rozbiórkę robić w cieniutkich bawełnianych rękawiczkach tak by nie zostawały odciski, które potem trudno zmyć...
nie no, jak napisalem wyciagnalem soczewke wraz z calym mechanizmem, odblysnik nie wyciagany, bo takiej potrzeby nie mialem.
Jak stane przed samochodem i patrze na soczewke to wygląda to tak jak by opadła delikatnie na dół i w lewo robiąc przy tum szpare miedzy coczewką a obudową a z drugiej strony zaszła za obudowe Rozumiecie o co mi chodzi ?? i teraz np jak stane za kims to nie widze odbicia swiecacej soczewki na klapie auto przedemną efekt jest taki jakbym miał spaloną żarówke a w rzeczywistosci lampa swieci bardzo dobrze po regulacji chodzi mi tu bardziej o efekt wizualny bo to nie ładnie wyglada.
Chodzi mi o to zeby całą soczewke przestawic w bok o jakies 5 mm
Jak stane przed samochodem i patrze na soczewke to wygląda to tak jak by opadła delikatnie na dół i w lewo robiąc przy tum szpare miedzy coczewką a obudową a z drugiej strony zaszła za obudowe Rozumiecie o co mi chodzi ?? i teraz np jak stane za kims to nie widze odbicia swiecacej soczewki na klapie auto przedemną efekt jest taki jakbym miał spaloną żarówke a w rzeczywistosci lampa swieci bardzo dobrze po regulacji chodzi mi tu bardziej o efekt wizualny bo to nie ładnie wyglada.
Chodzi mi o to zeby całą soczewke przestawic w bok o jakies 5 mm
sproboj machac fotke, to zobaczymy co i jak.
BTW ja za to bym chcial wymyc sobie reflektor w srodku i zastanawiam sie czy np jakbym wyciagnal cala elektronike kilka razy wypukal woda, pozniej np alkoholem czy czym, to czy zostana zacieki... odblysnik po prostu wyglada juz na leciuchno zakurzony.
A ja zastanawiam sie czy te lampy z angola nie moga byc. W Superbie kwestia przelaczenia lamp z LHD na RHD to tylko ustawienie w Maxi-Dot. Sama soczewka obraca sie jakos w srodku i jest OK. Moze tu tez wystarczy tylko obrocic troche soczewke i bedzie OK. W koncu lampy z anglikow i USA mozna przerobic bez wiekszych problemow, w momencie kiedy nie ma zamiennika na kontynent.
A ja zastanawiam sie czy te lampy z angola nie moga byc. W Superbie kwestia przelaczenia lamp z LHD na RHD to tylko ustawienie w Maxi-Dot. Sama soczewka obraca sie jakos w srodku i jest OK. Moze tu tez wystarczy tylko obrocic troche soczewke i bedzie OK. W koncu lampy z anglikow i USA mozna przerobic bez wiekszych problemow, w momencie kiedy nie ma zamiennika na kontynent.
Teoretycznie angole mogą być, bo poza naklejką ( oznaczenie ) różnią się tak naprawdę jedynie kierunkiem ułożenia przysłony przed soczewką. Jeśli dostaniemy się do soczewki i odwrócimy przesłonę w poziomie ( z lewa na prawo ) to dostaniemy wtedy opcję kontynentalną.
Normalnie przesłona ma mniej więcej taki kształt ( patrząc od tyłu reflektora ):
i jeśli ma opcję przełączania ręcznego ( tak jak np. ksenon w OII ) przy wyjeździe z EU do GB i odwrotnie; to ta niższa część przesłony jest przysłaniana dodatkową blaszką, czyli przesłona jest płaska. Teoretycznie wtedy nie oślepiasz jadących z przeciwka, ale pobocze masz oświetlone tylko do poziomu świecenia świateł ( czyli do wys. jakiś 50-60 cm ) więc np. znaki nie są już oświetlane.
Podejrzewam, ( nie widziałem, więc zgaduje ) że przesłona w tych automatycznie przełączanych lampach EU-GB musi wyglądać mniej więcej tak jak na rysunku poniżej. Jeśli dodatkowo to co opisane jest jako "stała przesłona" było by ruchome i miało by oś obrotu na jednym z górnych końców to można by zrealizować opcję biksenon...
Ok.... a jestes na 100% pewien, ze dobrze Ci to swieci? nie za bardzo na jedna ze stron? bo moze by sie udalo to wysrodkowac za pomoca pokretel... tych co sie reguluje reflektor, ale to musisz przy scianie patrzec czy jest ok, jak nie, to wyciagnac mechanizm ze srodka i tam pogrzebac, imho do zrobienia samemu, aczkolwiek wyciagniecie mechanizmu, to masakra, do zrobienia.
boczoslaw, wygląda to trochę tak jakby cały mechanizm ( soczewka+odbłyśnik ) wyskoczył z prawego górnego ( wg zdjęć, które zamieściłem ) przegubu kulowego i trzymał się tylko na górnym lewym i osi silnika. Wyjmij lampę i zajrzyj do środka, będzie od razu widać czy gniazdo siedzi "na kulce" czy jest za nią. Jeśli faktycznie wypadło to zatrzaśnij z powrotem i po sprawie ( trzeba oczywiście ponownie wyregulować światła ).
BTW. Zadam to samo pytanie co palioza: Czy naprawdę świeci to tak jak trzeba, bo wydaje mi się to aż niemożliwe? Możesz np. podjechać na jakieś 2m do ściany i pstryknąć zdjęcie z fotela pasażera jak wygląda na ścianie strefa światłocienia ( początek zagięcia pomiędzy dolna i górną granicą świecenia powinien wypadać dokładnie na wprost soczewki )?
Sluchajcie ja tez kupilem ksenony od jednego z kolegów i wszystko w zasadzie jest w porządku oprocz linii odciecia.
Mam w domu 2 auta na ksenonie plus parę którymi jezdzilemi linia oświetlenia w ww. autach przebiega dużo niżej niż u mnie.
Czasem jak jadę lewym pasem to szkoda mi ludzi - tych na prawym pasie bo trochę walę im po lusterkach :roll:
W sumie linia odcięcia wygląda tak _/ oczywiście w dużym uproszczeniu.
Czytałem swego czasu o przesłonie mechanicznej, rozbierałem lampę ale trudno mi tak w ciemno dostrzec OCB. Może ktoś jest w stanie łopatologicznie opisać jak to zrobić domowym sposobem bez prucia lampy z bebechów
Uki, a ta linia odcięcia w prawo od tej krzywizny to jest pozioma __/"""" czy tylko tak jak narysowałeś _/ ? Jeśli wersja druga to mgło być coś rzeźbione z lampami ( typu przeróbka zwykłej soczewki H7 na ksenon ). Wyjmij palnik i zajrzyj przez otwór jak wygląda przesłona ( powinna być poziomo z wcięciem jak na rysunku z poprzedniej strony ).
Rozumiem oczywiście, że światła są prawidłowo ustawione a mimo tego świecą nie tak jak trzeba...
Hmm sprawdze najpier co wybite jest na lampie, lampy kupilem juz przerobine na zwykle silniczki, dawno temu próbowałem ja rozebrać ale lekko sie nie da wyjąc a obje się szarpać.
sprawdzilem dokladnie odciecie jest ok ale dalej jesterm ciekawy tej przesłony :roll:
Komentarz